پیشرفت ۹۷ درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین ، رشت – انزلی

پیشرفت ۹۷ درصدی زیرسازی راه‌آهن قزوین ، رشت – انزلی

به گزارش انزلی پرس،محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه مجمع استانداران ادوار گذشته گیلان با اشاره به اینکه تبادل نظر به منظور پیشرفت بیشتر استان در عرصه‌های مختلف از مزایای جلسه‌های این مجمع است اظهار کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه‌ای کردند و در این زمینه دستاوردهایی در گیلان داشتیم.

وی، نرخ بیکاری گیلان در سال ۹۲ را ۱۵٫۶ درصد عنوان کرد و افزود: در پایان سال ۹۵ طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری مذکور به ۱۱٫۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

استاندار گیلان از جایگاه ۲۱ گیلان در شاخص اشتغالزایی و قرار گرفتن در استان‌های برتر کشور خبر داد و بیان کرد: به نرخ بیکاری مذکور قانع نیستیم و تلاش می‌کنیم تا بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

نجفی به بهبود فضای کسب و کار طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از بهار سال ۹۲ تا بهار سال ۹۵ در گیلان اشاره کرد و گفت: در تمام فصل‌ها استان در فضای کسب و کار رتبه برتر را کسب کرده و این امر سبب رونق بخش اشتغال به‌ویژه در بخش خصوصی شده است.

این مسؤول، با اشاره به اینکه استانداران در ادوار مختلف دغدغه‌هایی برای پیشرفت گیلان داشتند، خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف اقدام‌هایی آغاز شده و هر کدام از آنها در ارتقای گیلان موثر بوده است.

استاندار گیلان تکمیل راه‌آهن، آزادراه و رونق منطقه آزاد انزلی در سال‌های گذشته را از مطالبات استان خواند و یادآور شد: بخشی از آزادراه قزوین ـ رشت در دولت گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما بیش از ۱۳ کیلومتر که بیشتر آن مسیر را تونل و مناطق سخت‌گذر تشکیل می‌دهد و مشکلات اجتماعی بسیاری دربر دارد به عنوان گره ترافیکی باقی‌مانده است.

نجفی متذکر شد: با توجه به مشکلات درآمدی دولت بخشی از باقی‌مانده آزادراه در دو قطعه ۹۰۰ متری و همچنین بیش از سه کیلومتری که هزینه سنگینی دربر داشته تا قبل از نوروز سال ۹۶ در دو مرحله به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از این مسیر بیش از ۸۰ درصد از بار ترافیکی ورودی آزادراه قزوین ـ رشت برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد باقی‌مانده آزادراه قزوین ـ رشت شامل هشت کیلومتر است، اظهار کرد: با مصوبه دولت یازدهم بخش نخست از قطعه آزادراه مذکور در حال واگذاری برای اجرا است.

استاندار گیلان، راه‌آهن قزوین ـ رشت را یکی از مطالبات استانداران در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: تا سال ۹۱ مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان برای پروژه مذکور هزینه شد و در این دولت در بخش باقی‌مانده که بیشتر تونل‌ها و پل‌ها را شامل می‌شود، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در زیرسازی است.

یک پیشنهاد برای شما:

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.