5/5
پورغلامی : امضای مازیار پای این تیم ملوان است
ملوان مدل مازیار زارع تیمی دوست داشتنی است،مازیار با استفاده از مهره هایی که دارد فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته است.
فرهاد پورغلامی - مازیار زارع

ملوان مدل مازیار زارع تیمی دوست داشتنی است،مازیار با استفاده از مهره هایی که دارد فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته است.

انزلی پرس – به همین زودی 7 هفته از مسابقات لیگ برتر سپری شد، فصلی که برای انزلیچی ها با بحران های مدیریتی ابتدای فصل و خروج سعید دقیقی تنها یک هفته مانده به شروع مسابقات در حال تبدیل شدن به کابوسی وحشتناک بود، با مازیار زارع به شکل عجیب و باور نکردنی خوب آغاز شده است.

ملوانان در 7 هفته گذشته موفق به کسب 14 امتیاز شده اند و این میانگین خوب امتیازگیری سبب شد تا گفتگویی ویژه با فرهاد پورغلامی سرمربی اسبق باشگاه ملوان ترتیب دهیم.

انزلی پرس – آقای پورغلامی ملوان امروز را چگونه ارزیابی می کنید ؟

پورغلامی : ملوان مدل مازیار زارع تیمی دوست داشتنی است،مازیار با استفاده از مهره هایی که دارد فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته است، فوتبالی خوب و روبه جلو که خواسته هواداران ملوان است.

انزلی پرس – مازیار را چگونه ارزیابی می کنید ؟

پورغلامی : در ابتدا جا دارد به او کسب این نتایج خوب را تبریک بگویم، مازیار نشان داد که حتی نسبت به دو فصل پیش خود را به خوبی ارتقاء داده و این تیم خوب و این نتایج درخشان مهر تاییدی است بر این ادعا که پخته تر از قبل عمل می کند.

انزلی پرس – با توجه به اتفاقات پیش فصل تصور چنین نتایجی را داشتید ؟

قطعا هیچکس تصور چنین نتایجی را نداشت، شخص بنده بعد از تماشای اولین دیدار این فصل حدس می زدم که با نوع بازی که ملوان انجام می دهد و بازیکنانی که جذب شده بتوانیم شاهد تیمی خوب باشیم.

انزلی پرس – بعد از جدایی سعید دقیقی خیلی ها اعتقاد داشتند ملوان دچار فروپاشی شده است! نظر شما چیست ؟

پورغلامی : قبلا در مصاحبه ای گفته بودم ما باید به اصل خود یعنی بومی گرایی بازگردیم، غیر بومی برای ملوان دلسوزی نخواهد کرد، ما تنها شهر فوتبالی ایران هستیم که نیاز به مربی غیربومی ندارد، رفتن دقیقی کار را سخت کرد اما حضور یک مربی دلسوز بومی مثل مازیار ملوان را از یک بحران حتمی نجات داد.

انزلی پرس – پس چرا بخشی از هواداران جوان به مربی بومی اعتقاد ندارند ؟

پورغلامی : من به این جوانان عرض می کنم تصور کنید اگر در شرایط بحرانی پیش فصل مازیار انزلیچی این مسئولیت سنگین را قبول نکرده بود حالا ملوان گرفتار چه مشکلاتی بود ؟ فوتبال انزلی مختصات خاص خودش را دارد، اینجا بحران مالی یک همراه ثابت برای ملوان در همه فصول فوتبالی است، مربی غیر بومی می آید کار می کند پولش را می گیرد و زمانی هم که می رود بازیکنانش را با خود می برد، بعد از مدتی هم شکایت کرده و باقی مطالباتش را هم دریافت می کند، اما آیا مربیان انزلیچی نظیر محمد احمدزاده، فرهاد پورغلامی و مازیار زارع هرگز چنین کاری کرده اند ؟

محمد احمدزاده میلیون ها تومان طلب خود را به ملوان بخشیده است، خود من 5 سال قبل زمانی که مهندس پوررشید به ملوان آمده بود و بدهی ها را تسویه می کرد از 400 میلیون طلب خود گذشتم، همین مازیار زارع 7 سال پیش 800 میلیون طلب خود را به ملوان بخشید، می دانید چرا ما انزلی چی ها این کار را انجام می دهیم ؟ چون هر چه داریم از ملوان و مردم انزلی است.

انزلی پرس – شاید عده ای بگویند فرهاد پورغلامی چون بومی است این حرفها را می زند!

پورغلامی : ببینید اینجا هر وقت پول نبوده به سراغ مربی بومی آمده اند، همین مازیار زارع چرا نباید یک فصل را با ملوان بدون دغدغه مالی سپری کند ؟ اصلا تمام افتخارات ملوان با مربیان بومی است، ما چه دستاوردی با مربیان غیربومی داشته ایم ؟

انزلی پرس – ملوان مشکلات مالی فراوانی دارد، شما تصور می کنید نتایج خوب تا چه زمانی ادامه پیدا کند ؟

پورغلامی : بدون شک هر تیمی در طول فصل نوساناتی خواهد داشت، مثل فصل گذشته که در نیم فصل اول نتایج درخشانی کسب کردیم اما در نیم فصل دوم ملوان کاملا افت کرد، پس افت مقطعی طبیعی است و در این فصل نیز اتفاق خواهد افتاد اما من اطمینان دارم مازیار ملوان را در مسیر درست قرار خواهد داد، اما مسایل مالی اهمیت فراوانی دارد، اگر پول به مقدار کافی و در زمان مناسب به ملوان تزریق نشود این تیم را دچار مشکلاتی اساسی خواهد کرد، زمان تزریق منابع مالی اهمیت فراوانی دارد، در زمان نامناسب بیشترین هزینه ها هم جوابگو نخواهد بود.

انزلی پرس – با توجه به مشکلات مالی آیا نباید تیم ملوان هم بومی شود ؟

پورغلامی : تیم که یک شبه و در یک فصل بومی نمی شود، من اعتقاد دارم باشگاه ملوان باید رسما با مازیار زارع قرارداد 5 ساله ببندد، او مربی جوان و خوش آتیه فوتبال ماست، آن زمان است که می توانیم انتظار داشته باشیم در یک پروسه زمانی بازیکنان جوان اهل گیلان به تیم تزریق شوند، البته شنیده ام که مازیار زارع چند جوان را به تیم اصلی دعوت کرده و از این بابت به او تبریک می گویم، این اقدام شجاعانه ای است.

یادم می آید زمانی که می خواستیم با آقای احمدزاده پیراهن شماره 9 را از بایگانی باشگاه خارج و به مازیار بدهیم با اون به منزل زنده یاد قایقران رفتیم تا از پدر ایشان کسب اجازه کنیم، مازیار فرزند ملوان است و از رویه ای که در این باشگاه طی شده تبعیت می کند، جوانگریایی و بومی گرایی اصولی است که مازیار به آن پایبند است.

انزلی پرس – درباره بهمن خان بگویید وضعیت ایشان به چه شکلی است؟

در ابتدا باید از تمامی پزشکان و کادر درمان بیمارستان انزلی تشکر کنم، بهمن خان چند روز پیش از بیمارستان مرخص شده است، در این مدت داماد، دختر و همسر ایشان فداکارانه کنارشان بودند، در این مدت سعی کردم هر روز به ایشان سر بزنم و پیگر وضعیت ایشان باشم، شاید جالب باشد که بدانید حتی در همان روزها سخت ابتدایی هر وقت به ملاقات بهمن خان رفتم مرا می شناخت و با نام کوچک صدا می زد، حالا مرخص شده و دیروز هم که به منزلش رفته بودم دیدم که از تخت هم پایین آمده و چند قدمی راه رفت، برای او آرزوی سلامتی و طول عمر دارم، ما هر چه داریم از بهمن خان است.

انزلی پرس – وضعیت فوتبال رشت را چگونه ارزیابی می کنید، آنها همواره رقیبی قابل احترام برای ملوان بودند.

پورغلامی : نه فقط رشت بلکه کل فوتبال استان گیلان گرفتار مربیان غیر بومی سرخابی شده اند که هیچ تعلق خاطری به این استان و مردمانش ندارند، تیم هایی در این استان داریم که در طول یک فصل 5 سرمربی عوض می کنند و با آمدن این مربیان حتی رنگ پیراهن تیم ها هم دچار تغییر می شود.

فوتبال رشت به خصوص سپیدرود قدمت زیادی دارد، اما وضعیتش را ببینید !

یا داماش که هواداران بسیاری دارد اما با مالکین و مدیران غیر بومی دست به گریبان هستند!

فوتبال رشت هم دقیقا همان مشکل فوتبال انزلی را دارد، هر وقت پول نیست علی نظرمحمدی را به عنوان یک مربی رشتی می آورند تا جور اشتباهات مدیران را بکشد اما تا اوضاع کمی بهتر می شود درب خروجی را به او نشان می دهند! فوتبال رشت با امثال علی نظرمحمدی ها تازه کمر راست کرده بود.

انزلی پرس – عجیب نیست که تیم های مرکز استان این چنین با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند؟

پورغلامی : شاید برخی ها در رشت دوست نداشته باشند تیم های رشتی دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگردند، پتانسیل فوتبال رشت بسیار بالاست، آنها برای انزلیچی ها حریفانی قابل احترام هستند که جایگاهشان در سطح اول فوتبال ایران خالی است.

انزلی پرس – آیا استان ما ظرفیت داشتن دو تیم لیگ برتری را دارد ؟

پورغلامی : قطعا چنین پتانسیلی در استان ما وجود دارد، مسئولان باید بدانند که ورزش جوانان ما را از هزاران بلا و گرفتاری دور می کند، باید توجه بیشتری به ورزش استان به خصوص فوتبال داشته باشند.

صحبت های پایانی شما را بشنویم :

از همه مسئولان استان درخواست می کنم به وضعیت بد مالی ملوان رسیدگی کنند، این روزها مردم انزلی خوشحال هستند اجازه ندهیم این تیم به دلیل مسایل مالی به حاشیه برود.

مصاحبه : اسماعیل راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *